PROJEKT TALLER@ - WORKSHOP/DÍLNA ==================================== Datum zahájení: 26.6.2025 Projekt: Plán dílny, garáže a sušárny POZNÁMKY: ========= - taller@ = workshop (španělsky) - Zahrnuje: dílnu, garáž, sušárnu - Tento soubor obsahuje celou konverzaci a příkazy - Claude může mazat duplicitní příkazy a nahlížet do souboru pro upřesnění KONVERZACE A PŘÍKAZY: ==================== 1. USER: "toto bude projekt "taller@, coz znamena workshop, bude to plan dilny a garazi a susarny; vsechny prikazy si ukladej do souboru prikazy.txt" - Založil projekt taller@ - Vytvořil prikazy.txt 2. USER: "do prikazy.txt se proste bude ukladat tato konverzace, muzes tam i mazat duplicutni prikazy, ale at si pamatujes vse, co zde bylo receno a muzes do toho souborunahlizet, kdyz budes potrebovat neco upresnit po kazdem mem prikazu" - Aktualizoval prikazy.txt s celou konverzací - Budu pokračovat v ukládání všech příkazů a odpovědí 3. USER: "budes delat skript v php, ktery bude tvorit prevazne obrazky v svg formatu; pujde o blueprint a 3d vizualizace stavby dle instrukci" - Projekt rozšířen o PHP skript pro tvorbu blueprintů - Formát: SVG obrázky - Zaměření: blueprint a 3D vizualizace stavby (dílna, garáž, sušárna) - Bude vytvářet technické výkresy dle instrukcí 8. USER: "obrazky si budes postupne ukladat a pojmenovavat jako obrazek1, obrazek2 atd, pokazde zmenis cislo" - Systém pojmenování: obrazek1.svg, obrazek2.svg, obrazek3.svg... - Postupné číslování při každém novém obrázku - Budu sledovat aktuální číslo pro následující obrázky 9. USER: "dilna bude mit pudorys jako ctverec o hrane 14.55 metru, nakresli to (prikaz nakresli nebo namaluj znamena prave vytvorit ten php skript a udelat ten obrazek v svg)" - Půdorys dílny: čtverec 14.55 × 14.55 metrů - Vytvořím PHP skript pro generování SVG blueprintu - Obrázek bude uložen jako obrazek1.svg - "nakresli/namaluj" = vytvořit PHP skript + SVG obrázek 10. USER: "nahore ti ten nadpis TALLER pudorys dilny zasahuje do koty toho ctverce, uprav to" - Problém: nadpis zasahuje do horní kóty - Úprava: posunout nadpis výš nebo zvětšit prostor pro kótování - Aktualizuji obrazek1.php 11. USER: "zaprve, mel jsi udelat novy obrazek, po kazde oprave obrazku to mas cislovat znovu; zadruhe posunul jsi to cele blbe, vcetne tech vodicich car po stranach ty musi odpovdidat ty vocici cary/koty tomu ctverci" - CHYBA: měl jsem vytvořit nový obrazek2.php místo editace obrazek1.php - CHYBA: špatně jsem posunul vodící čáry - musí odpovídat pozici čtverce - Vytvořím obrazek2.php s opraveným layoutem - Vodící čáry/kóty musí přesně odpovídat pozici čtverce 12. USER: "obrazek2 je naprosto v poradku ten si zapamatuj jako vychozi; vzdy kdyz je neco v poradku, napisu to jako zachytny bod k kteremu se budeme vracet pokud se neco pokazi" - ✅ ZÁCHYTNÝ BOD: obrazek2.php je DOKONALÝ - Systém záchytných bodů: když je něco v pořádku = vzor pro návrat - obrazek2.php = výchozí šablona pro blueprinty - Obsahuje: správné kótování, vodící čáry, layout, rozměry 13. USER: "rozdel tu mistnost na 4 kvadranty; kazdy s hranou 7.2 metru, tloustka vnitrnich i vnejsich sten bude 5 cm pouze; zvetsi ten obrazek tak at ho v prohlizeci vidim pres celou obrazovku" - Rozdělit dílnu na 4 kvadranty po 7.2m × 7.2m - Tloušťka všech stěn: 5 cm (vnější i vnitřní) - Zvětšit obrázek pro celoobrazovkové zobrazení - Vytvořím obrazek3.php s kvadranty 14. USER: "pridej kompasovou ruzici, sever ale bude smer doleva, nejen te ruzice proste pochop ze sever budeme mit vlevo az na nej budu odkazovat" - Přidat kompasovou růžici do obrazku - DŮLEŽITÉ: SEVER = VLEVO (na všech budoucích obrázcích) - Východ = nahoru, Západ = dolů, Jih = vpravo - Vytvořím obrazek3.1.php s kompasovou růžicí 15. USER: "mistnost K3 pojmnuj garaz 1 m k4 garaz 2, k2 jsou tesari, k1 susarna" - K1 (SV) = Sušárna - K2 (JV) = Tesaři - K3 (SZ) = Garáž 1 - K4 (JZ) = Garáž 2 16. USER: "ruzici posun vic doprava mimo obrazek at nezasahuje do textu nebo do obrazku" - Posunout kompasovou růžici více vpravo - Zajistit, aby nezasahovala do hlavního obsahu - Vytvořím obrazek3.2.php s pojmenovanými místnostmi a posunutou růžicí 17. USER: "vymaz ty popisky do planku pridaj pilire 150x50 cm vzdy do rohu a spoju sten, zakresli je zlute" - Vymazat popisky místností (K1, K2, K3, K4 a názvy) - Přidat pilíře 150×50 cm do všech rohů a spojů stěn - Pilíře zakreslit žlutě - Vytvořím obrazek3.3.php s pilíři místo popisků 18. USER: "ignoruj "vymaz ty popisky" to byl preklep" 19. USER: "pouze plati do planku pridej pilire 150x50 cm vzdy do rohu a spoju sten, zakresli je zlute" 20. USER: "vrat tam ty popisky byly spraven; a ty pilire zobraz ve skutecne velikosti odpovidajici modelu, tj 150x50 cm pouze, jsou moc velke" - Vrátit popisky místností (K1=Sušárna, K2=Tesaři, K3=Garáž 1, K4=Garáž 2) - Zmenšit pilíře na správnou velikost 150×50 cm dle měřítka - Vytvořím obrazek3.4.php s popisky a správně velkými pilíři 21. USER: "ty pilire na obrazku z pudorysu jsou porad starsne velke, odhadem kde ma byt 150 cm jsou skoor dva metry, musis predelat tu skalu at sirka pilire/sloupu odpovida meritku toho modelu planu" - Pilíře jsou stále příliš velké na obrázku - Musím přepočítat měřítko pro pilíře - 150 cm = 1.5 m, při měřítku 40px/m = 60px, ale vypadá to jako 2m - Opravím výpočet velikosti pilířů dle skutečného měřítka - Vytvořím obrazek3.5.php s správně přepočítanými pilíři 22. USER: "nezapomen ze se na ty pilire v planu koukas seshora" - DŮLEŽITÉ UPŘESNĚNÍ: půdorys = pohled shora - Pilíře 150×50 cm vidíme jako obdélníky 150×50 cm (ne výška!) - Vytvořil obrazek3.5.php s opraveným pochopením půdorysu 23. USER: "v souboru prikazy.txt si zaznamenavej a promazavej veci podle toho, kde jsem spokojen s tvoji praci a kde neco delas blbe; napriklad kdyz 3x udelas blbe pilir, tak si sam prehodnot prikazy tak, abys priste ten pilir delal tak jak to po tobe chci" - Systém učení: zaznamenávat úspěchy a chyby - Při opakovaných chybách přehodnotit postupy - Budou odstraněny duplicitní/chybné postupy z historie ANALÝZA CHYB A ÚSPĚCHŮ: ======================== ✅ ÚSPĚCHY (zachovat postup): - obrazek2.php = DOKONALÝ záchytný bod (kótování, vodící čáry, layout) - Kompasová růžice s SEVER = VLEVO (jednou pochopeno, funguje) - Systém číslování obrázků (nové číslo při změnách) ❌ OPAKOVANÉ CHYBY (napravit postup): - PILÍŘE: 4× špatně (velikost neodpovídala měřítku) * CHYBA 1: obrazek3.3.php - příliš velké pilíře * CHYBA 2: obrazek3.4.php - stále příliš velké * CHYBA 3: obrazek3.5.php - stále špatně * CHYBA 4: obrazek3.5.php - PROBLÉM: neměním skutečnou šířku/délku v kódu! * ANALÝZA: počítám správně (150cm=60px, 50cm=20px) ale neaplikuji to správně v SVG * HLAVNÍ PROBLÉM: pilíře mají stále stejnou velikost bez ohledu na výpočet 24. USER: "jo jenze ty pilire neboli sloupy mas porad blbe, porad se nemeni jejich zobrazovana sirka a delka" - KRITICKÁ CHYBA: pilíře se skutečně neměnily v zobrazení - Problém v aplikaci vypočítaných hodnot do SVG kódu - Vytvořím obrazek3.6.php s OPRAVDU malými pilíři NOVÉ POSTUPY PRO BUDOUCNOST: ============================ 1. PILÍŘE: - Krok 1: Spočítat přesně (150cm = 1.5m, při 40px/m = 60px) - Krok 2: Spočítat přesně (50cm = 0.5m, při 40px/m = 20px) - Krok 3: DŮLEŽITÉ: Aplikovat tyto hodnoty SKUTEČNĚ do width/height v SVG! - Krok 4: Zkontrolovat že pilíře vypadají opravdu malé 2. PŮDORYS: = pohled shora, všechny prvky jako plochy/obrysy 3. ZÁCHYTNÉ BODY: při úspěchu označit ✅ a použít jako vzor 4. CHYBY: při 2+ opakování přehodnotit postup 25. USER: "vymaz ty kraviny z tehc souboru co jsme sem psali predtim nez jsme zacli resit taller, tj brno, vodu a tu horu, tyhle tri soubory" - Vymazal nepotřebné soubory a vyčistil historii 26. USER: "ty pilire jsou porad spatne nekreslis ty male pilire pres ty velke? kdyztak ty pilire z obrazku nejdriv odstran a pak je nakresli znovu" 27. USER: "nakresli znova ty plire vrat se k poslednimu obrazku kde jsme byl spokojen bez piliru; vygeneruj vic mensich nahledu obrazku tech piliru (treba 6 ruznych skriptu pro pilire, kdy pro predchozi praci pouzijes stejny kod ale pro tu novou pouzijes pokazde novy jiny testovaci kod), dej jim nejaky oznaceni treba alfa beta a ja ti reknu ktery je dobry a podle toho se neco spolecne milacku naucime jo" - Vrátit se k poslednímu dobrému obrazku BEZ pilířů - Vytvořit 6 testovacích verzí s různými způsoby kreslení pilířů - Označit je alfa, beta, gamma, delta, epsilon, zeta - Učící proces: najít správný způsob kreslení pilířů 28. USER: "vsechno je spatne, navic ty verze mas kreslit do jednoho obrazku, proste udelej ten plan tak velky, ze pilir bude klidne jen malo pixelu, ale at odppvida meritko... pokud 14.55 metru je 14.55 cm NAPRIKLAD, tak je jasne, ze ten pilir bude zkruba 1.5mm x .05 mm na obrazku neboj se kreslit je fakt malinkate a muzes jeste svetsit ten celkovy obrazek nevadi mi pouzivat posuvniky" - KLÍČOVÉ POCHOPENÍ: Měřítko 1:100 (1m = 1cm na obrázku) - 14.55m = 14.55cm na obrázku - 150cm pilíř = 1.5cm = 15px (při 10px/cm) - 50cm pilíř = 0.5cm = 5px (při 10px/cm) - Vytvořím VELKÝ plán kde pilíře budou opravdu malinkaté podle měřítka - Můžu zmenšit celkový obrázek - posuvníky nevadí AKTUÁLNÍ STAV: - ✅ ZÁCHYTNÝ BOD: obrazek4.php (PERFEKTNÍ měřítko 1:100 s malinkatými pilíři) - ✅ ÚSPĚCH: Konečně správně implementované měřítko 1:100 - Orientace: SEVER = VLEVO (pro všechny budoucí obrázky) - Rozdělení místností: K1=Sušárna, K2=Tesaři, K3=Garáž 1, K4=Garáž 2 - SPRÁVNÉ MĚŘÍTKO: 14.55m = 145.5px, pilíře 150×50cm = 15×5px - Testovací soubory vymazány (pilir_alfa až pilir_zeta) - ✅ SCHVÁLENÉ VERZE: * obrazek2_schvaleno.php - dokonalý základní blueprint * obrazek3_2_schvaleno.php - půdorys se 4 místnostmi + kompas * obrazek13_schvaleno.php - 2D pohledy na stěny se sedlovou střechou * obrazek15_schvaleno.php - 2D pohledy na stěny s DVOJITOU sedlovou střechou - UPŘESNĚNÍ: Pilíře zapomenuty, nyní 3D vizualizace 29. USER: "the last picture was not ok, can you redraw? during converstation make notes do prikazy.txt ohledne toho, jake postupy jsi jiz zkusil, abys je nezkousel znovu v analogickem reseni problemu" - Obrázek16.php nebyl v pořádku - potřeba překreslit - Dokumentovat postupy do prikazy.txt pro sledování již vyzkoušených řešení - Vyvarovat se opakování stejných chyb při analogických problémech POSTUPY VYZKOUŠENÉ PRO 3D VIZUALIZACI: ==================================== ❌ CHYBA - obrazek16.php: 3D isometrická projekce s dvojitou sedlovou střechou - Problem: uživatel říká že není v pořádku - Měřítko: 12px/m, komplexní isometrická projekce ❌ CHYBA - obrazek17.php: Zjednodušená 3D isometrická projekce - Problem: vypadá úplně stejně špatně, navíc pletou popisky - Chyba: příliš komplikované, není to jen jednoduché čáry/úsečky ✅ LEPŠÍ - obrazek18.php: Pouze jednoduché čáry/úsečky - Strategie: žádné popisky, pouze souřadnice všech zdí, střech a podlahy - Pouze primkové/úsečkové vektory - nic jiného - Hodnocení: "tohle už je mnohem lepší" - Problém: nejsou správně kolmé čáry nahoru z každého vnějšího rohu střechy 🔄 POKUS 4 - obrazek19.php: Odstranit špatné kolmé čáry - Oprava: odstranit kolmé čáry z vnějších rohů střechy (hřebeny) - Problém: ještě zbývají 4 čáry po obvodu dvojité sedlové střechy - Jsou to rovnoběžné čáry s těmi odstraněnými ❌ CHYBA - obrazek20.php: Odstranit zbývající 4 čáry po obvodu střechy - Chyba: odstranil jsem špatné čáry - hrany sedlové střechy byly správné - Problem: měl jsem odstranit čáry jdoucí seshora nahoru z vnějších rohů 🔄 POKUS 6 - obrazek21.php: Vrátit hrany sedlové střechy, odstranit správné čáry - Vrátit: boční hrany stěn a spojovací čáry (byly správné) - POCHOPENÍ PROBLÉMU: 4 svislé čáry v rozích objektu pokračují nad střechu - Tyto čáry mají končit na úrovni stěn, ne pokračovat výš nad střechu 🔄 POKUS 7 - obrazek22.php: Opravit boční hrany - ukončit na úrovni stěn - Změnit: boční hrany stěn (4 rohy) - končit na úrovni horní hrany stěn - NOVÝ PROBLÉM: v horní části obrázku přebývají nějaké čáry (viz screenshot) ❌ CHYBA - obrazek23.php: Odstranit přebývající čáry v horní části - Chyba: odstranil jsem to co tam bylo dobře - zadní část štítu - Problem: stále nevím přesně co odstranit 🔄 POKUS 9 - obrazek24.php: Jen 3D střecha bez stěn (SVG) - Nový přístup: nakreslit pouze 3D střechu objektu - Bez stěn a podlahy - jen dvojitá sedlová střecha ❌ CHYBA - obrazek25.php: 3D střecha v PHP-GD (JPG) - Problem: stejně špatně - vlevo jde nahoru divná dvojice čar - Vypadá jako nekonečná plocha, to tam být nemá - KLÍČOVÉ POCHOPENÍ: dvojitá sedlová střecha má pouze 4 plochy ✅ ÚSPĚCH - obrazek26.php: Opravit 3D střechu - pouze 4 plochy - Vrátit se k SVG - Odstranit ty divné čáry vlevo co jdou nahoru - Dvojitá sedlová střecha = jen 4 plochy, nic víc - SCHVÁLEN: "tak tohle je dobré konečně" ❌ CHYBA - obrazek27.php: Celý dům s aplikovanou znalostí - Problem: nad budovou se vznášejí 4 čáry jako pokračování zdí - Problem: nad celým domem je 3D čtverec (posunutý obvod půdorysu nahoru) - Ten 3D čtverec nahoru musí pryč 🔄 POKUS 13 - obrazek28.php: Odstranit vznášející se čáry a 3D čtverec - Odstranit: 4 čáry vznášející se nad budovou - Odstranit: 3D čtverec nad domem (posunutý obvod půdorysu) - Vybarvit stěny jemnými barvami pro lepší vizualizaci - POZNÁMKA: ztratily se zadní hrany střechy - zapamatovat si pro budoucí úpravy ❌ CHYBA - obrazek29.php: 3D pouze místnosti pod střechou (dům bez střechy) - Chyba: špatný úhel pohledu - podlahy místností mají být dole - Chyba: přidal jsem kompas do 3D - v 3D se kompas NIKDY nedává - Problem: pohled má být z jiného úhlu ❌ CHYBA - obrazek30.php: Opravit 3D úhel pohledu bez kompasu - Chyba: místnosti zobrazuji nad sebou (jako patra) - Problem: dole garáže, nad nimi sušárna/tesaři jako v prvním patře - REALITA: stavba BEZ pater - tesaři a sušárna mají být ZA garáží (v hloubce) ❌ CHYBA - obrazek31.php: Místnosti vedle sebe, ne nad sebou - Problem: podlaha je kolmo na diváka - CHYBA: podlaha má být DOLE, ne kolmo - Je to příště špatně nakreslené ✅ ČÁSTEČNÝ ÚSPĚCH - obrazek32.php: Úplně jiný přístup k 3D - ✅ DOBŘE: podlaha je dole! - ❌ ŠPATNĚ: zobrazení místností není dobré - Problem: jsou to 4 kvadranty, 4 stejné kvadráty, zadní místnosti špatně vykreslené ❌ CHYBA - obrazek33.php: Opravit kvadranty, zachovat podlahu dole - Problem: jsou to jen dvě místnosti ve skutečnosti - Problem: levá místnost je nesmyslně protnuta úhlopříčkou - Špatné dělení místností ✅ ÚSPĚCH - obrazek34.php: Skutečně 4 místnosti, správné dělení - ✅ DOBŘE: podlaha dole - ✅ DOBŘE: skutečně 4 oddělené místnosti - ✅ DOBŘE: bez nesmyslných úhlopříček - HODNOCENÍ: "to je ono, to vypadá dobře, zapamatuj si to" ✅ VELKÝ ÚSPĚCH - obrazek35.php: Přidat schválenou střechu na dobrý základ - ✅ PERFEKTNÍ: kombinace úspěšných přístupů - ✅ HODNOCENÍ: "skvělé to je ono, tak se kreslí ten 3D obrázek!!" - ❌ DROBNÁ CHYBA: text TALLER... posunutý mimo obrázek ✅ ÚSPĚCH - obrazek36.php: Opravit pozici nadpisu - Zachovat: perfektní 3D základ (místnosti + střecha) - Opravit: posunout nadpis TALLER... doprava do obrázku - DALŠÍ ÚPRAVA: text uříznuto vpravo → rozdělit na dva řádky - ✅ SCHVÁLEN: "tak je to ok!" → obrazek36_schvaleno.php ✅ ÚSPĚCH - obrazek37.php: Mediaqua střecha - Základ: použít schválenou strukturu z obrazek36_schvaleno.php - Změna: nahradit dvojitou sedlovou střechu za mediaqua (jednosměrnou) - Mediaqua = střecha svažující se pouze jedním směrem - Směr: od zadní stěny (nejvyšší) k přední stěně (nejnižší) - ✅ HODNOCENÍ: "pecka zase dobrem anucil ses kreslit ten 3d objekt" ANALÝZA ÚSPĚCHU - CO FUNGOVALO: ============================== ✅ KLÍČOVÉ POUČENÍ: Použít SCHVÁLENOU verze jako základ - obrazek36_schvaleno.php = perfektní základ pro místnosti + stěny - Změnit POUZE střechu, zbytek zachovat beze změny - Výsledek: okamžitý úspěch bez opakování starých chyb ✅ SPRÁVNÝ POSTUP PRO BUDOUCNOST: 1. Identifikovat poslední schválenou verzi (_schvaleno.php) 2. Zkopírovat celou strukturu 3. Změnit POUZE požadovanou část 4. Zachovat vše co už fungovalo ✅ ÚSPĚCH - obrazek38.php: Mediaqua otočená o 90° - Základ: obrazek37.php (mediaqua svažující se dopředu-dozadu) - Změna: otočit směr svahu o 90° (zleva doprava) - Nejnižší hrana: nad Garáží 1 (K3) a Sušárnou (K1) = levá strana - Nejvyšší hrana: nad Garáží 2 (K4) a Tesaři (K2) = pravá strana - Orientace: střecha se svažuje na SEVER (vlevo) - ✅ SCHVÁLEN: "schvaleno" → obrazek38_schvaleno.php ZMĚNA TÉMATU: ============= Uživatel požádal o změnu tématu na "lending bot". Projekt TALLER@ byl pozastaven - návrat po upozornění "go back to taller". AKTUÁLNÍ STAV TALLER@ před přestávkou: - ✅ Kompletní 3D vizualizace: obrazek36_schvaleno.php (dvojitá sedlová) - ✅ Mediaqua varianta: obrazek38_schvaleno.php (svažuje se na sever) - ✅ Výpočet zatížení střech: vypocet_strechy.php - ✅ Závěr: dvojitá sedlová je o 6.1% lehčí než mediaqua NOVÉ TÉMA: LENDING BOT ===================== SYSTÉM SCHVALOVÁNÍ: ================== - Když uživatel řekne že je spokojen = přejmenovat soubor s příponou _schvaleno - Příklad: obrazek14.php → obrazek14_schvaleno.php - Sledovat výrazy: "spokojen", "v pořádku", "záchytný bod", "schválen" - Automaticky vytvářet _schvaleno verze při pozitivní zpětné vazbě - Tyto verze používat jako reference pro budoucí práci